Minireissu kesäiseen Helsinkiin

Heissan Mä sain just matkalaukun purettua, avattua koneen ja siirrettyä kuvat tänne, joten päätin heti tulla kirjoittelemaan teille kuulumisia parin päivän ajalta. Tultiin siis juuri kotiin Helsingistä, jonne lähdettiin eilen vähän extempore! Tatu on vielä lomalla ja sääennusteet tänne Seinäjoelle näytti sen verran huonolta, että pieni irtiotto toiseen kaupunkiin oli kaivattu. Helsinkiin oli luvattu vain pelkkää aurinkoa ja meillä oli synttärilahjaksi saadut koko perheen liput Korkeasaareen vielä käyttämättä, joten kauaa ei tarvinnut miettiä lähdetäänkö vai ei. Junaliput vain tilaukseen sekä hotelli varaukseen niin päästiin matkaan! Tässä muutamia sekalaisia tunnelmia meidän parilta päivältä:

Vaikka oli melko lämmin päivä niin nähtiin Korkeasaaressa onneksi paljon eri eläimiä. Meidän ”lemppareita” oli varmaankin kamelit, kengurut sekä lumileopardi, joka makasi varjossa ihan meidän edessä. Mentiin paikan päälle Zoo-bussilla ja tultiin sieltä pois laivalla! En ollut koskaan aikaisemmin mennyt sillä laivalla, mutta se oli kyllä hyvä vaihtoehto näin kauniina päivänä.

Ihanaa, kun pääsi pitkästä aikaa pukeutumaan myös kesävaatteisiin  Oli niin outoa, kun sai kulkea jossain ilman takkia! Juuri silloin, kun oltiin lähdössä pois Korkeasaaresta niin tuli pieni sadekuuro… Mutta sekään ei haitannut, kun oli niin lämmin että piskot kuivui samantien :D

Korkeasaareen jälkeen mentiin hotellille ja käytiin siinä ravintolassa syömässä. Illalla kierreltiin muutamia kauppoja, mutta tänään sitten oltiin paremmin shoppailemassa. Ja shoppailun välissä juotiin välipalaksi niin smoothieta kuin raikasta italian sooda-juomaa (josta näkyy vielä video mun Instagramissa!).

Helsinki on kyllä niin kaunis kaupunki ja erityisesti näin kesäisin – ehdottomasti pääsee mun Suomen top3 lempikaupunkeihin mukaan.

Näin nopealla varoitusajalla hotellihuonetta varatessa ei paljoa ollut vaihtoehtoja jäljellä, mutta sopiva huone löytyi yhdestä hyväksi todetusta hotellista eli Sokos Hotel Presidentistä. Pinnasängyt oli kokonaan loppuunmyyty, mutta Daniel nukkui kuitenkin hyvin meidän välissä tässä leveässä sängyssä.

Ja jokainen mut vähänkin tunteva tietää, että koko reissun paras juttu oli hotellin aamupalabuffettiin pääsy :D Tätä ei vaan voita mikään! Kyllä taas maistuu huomenna aamulla täällä kotona kaurapuuro hyvältä, kun välillä päässyt herkuttelemaan tällaisilla annoksilla.

Niin kivat pari päivää takana! Tuotiin selvästi aurinkoinen ja lämmin sää mukana, nimittäin tänne on luvattu koko viikonlopuksi reippaasti yli 20 asteen lämpötiloja. J-E-S! Nyt vielä suihkun kautta nukkumaan, hyvää yötä.

6 Responses to “Minireissu kesäiseen Helsinkiin”

1. Jenni sanoo:

Mekin tehtiin Helsinkiin päin extemporereissu maanantaina ja oli vaikea löytää hotellihuonetta edellisenä päivänä 2 aikuiselle ja kolmelle lapselle. 😁 Pinnasängyt loppu kans, mut onneks toi 9kk ikäinen nukku sit vieressä. :) tollaset extemporereissut on kyl parhaita ja onneks tekin löysitte hotellihuoneen. :)

• Saija Saija sanoo:

Voi miten kiva, että tekin ootte tehnyt extemporereissun Helsinkiin :) Siis oli kyllä hotellit myyty niin loppuun koko Helsingistä! Kaikki on halunnut tehdä kesäreissun juuri sinne, mutta en kyllä ihmettele. Se on niin kiva kaupunki :) Onneksi kans löysitte huoneen ja pääsitte reissuun. Oon samaa mieltä, extemporereissut on kyllä ihan parhaita ja ne onnistuu aina niin hyvin <3

2. Nimetön sanoo:

Ostosten esittelyä?

3. MM sanoo:

Hei huomasin ig:stä että ootte Danielilla saaneet unikoulun avulla helpotusta öihin, oisko sulla antaa neuvoja miten onnistuitte? Netti on ohjeita pullollaan mut ois kiva kuulla sun vinkit :)

• Saija Saija sanoo:

Joo ollaan! Se toimi paremmin kuin osasin edes odottaa :D Mä itse asiassa kirjoittelen aiheesta ensi viikolla oman postauksen, joten kannattaa olla kuulolla. Kirjoittelen siihen meidän kokemuksia ja jaan omat vinkit :)